Lovisa Sterner klar för Destinationsdagen

Hur attraherar och behåller besöksnäringen morgondagens medarbetare och konsument?

Efter ett längre uppehåll arrangerar Destination Jönköping åter igen Destinationsdagen. En dag som vi hoppas kan ge deltagarna en positiv framtidstro och matnyttiga insikter. Deltagarna är intressenter, politiker, besöksnäringen, mötes- och evenemangsarrangörer och många fler och dagen ger en chans att nätverka, byta kunskaper och inspireras.

I veckan blev det klart att Lovisa Sterner kommer och föreläser. Lovisa är beteendevetare i grunden och jobbar som generations- och livsstilsexpert på insiktsbyrån Grasp Insights. Till vardags jobbar hon med insikter i olika former vilka även är utgångspunkten för hennes föreläsningar. Lovisa brinner särskilt för den yngre generationen som hon följt från sina år på ungdomscommunityn Lunarstorm, analysföretaget Ungdomsbarometern och talang- och Employer brandingaktören Universum.

På Destinationsdagen kommer Lovisa att prata om vilka attityder, beteenden och förväntningar den yngre generationen har på livet, jobbet, stressen, karriären, relationerna, maten, klimatet, föräldragenerationen och framtiden i stort. Hon djupdyker ner i frågorna en arbetsgivare behöver fundera på för att kunna locka den yngre arbetskraften. Är det självklart att alltid kunna påverka? Varför tar man med sig papsen på arbetsintervjun? Sjukskriver man sig verkligen bara för att man är trött och vad betyder egentligen YODO?

Lovisas föreläsning bygger på statistik och siffror men levandegörs via träffsäkra citat, aktuella spaningar och för lyssnarna relevanta exempel.