Omorganisation inom Destination Jönköping

Destination Jönköping har genomfört en omorganisation som började gälla den 1 september 2024 och implementeras succesivt under hösten. Samtidigt kommer bolagets arbetsprocesser ses över och utvecklas. Omorganisationen och de nya arbetsprocesserna syftar till att kraftsamla kring besöksnäringsfrågorna, stärka kunskapsuppdraget och effektivisera resursanvändningen.

– Vi organiserar oss nu på ett mer ändamålsenligt sätt för att bättre motsvara de uppdrag och uppgifter vi har gentemot platsen Jönköpings kommun och dess besökare, invånare och verksamheter. Med vår omorganisation och uppdaterade processer kan vi bättre nyttja våra resurser och förtydliga vår roll inom näringen, säger Lena Stävmo, vd på Destination Jönköping.

Nya avdelningar

Destination Jönköping består efter omorganisationen av tre avdelningar istället för som tidigare fem. Bolaget samlar nu alla frågor kopplade till möten, evenemang och destinationsutveckling i en avdelning. Även det som tidigare var affärsområde konsert flyttas hit. Denna avdelning får namnet Evenemang & Destinationsutveckling och leds av Caroline Törnblad.

För att stärka bolagets kommunikationsinsatser och utveckling av platsvarumärket flyttas frågorna som rör värdskap in i marknadsavdelningen. Denna avdelning heter numera Marknad & Kommunikation och leds av Hanna Vinborg.

För att förtydliga ekonomiavdelningens roll ytterligare, kommer den framöver att heta Ekonomi & Verksamhetsstyrning och leds av Thobias Svensson.

Ledningsgruppen för Destination Jönköping består efter omorganisationen av Lena Stävmo, Caroline Törnblad, Hanna Vinborg och Thobias Svensson.